Translate

nedeľa 27. mája 2018

Rotenstein 2018



     Hoci slovo Rotenstein znamená po slovensky Červený Kameň, tak rytiersky festival s týmto označením sa už druhý ročník odohráva na Holičskom zámku. Keďže som na podobnom podujatí ešte nebol, tak som sa vybral prežiť aj takýto zážitok.
     Festival sa odohrával v posledný májový a extrémne horúci víkend v Holíči. Organizátori nepodcenili parkovacie plochy hoci mne osobne to bolo jedno, keďže som išiel busom. Vstupné bolo 14€ na jeden deň. Hneď po vstupe do areálu Vás hradný šašo privítal a mohli ste zbadať aj tie masy ľudí po celom areáli. Prvé kroky viedli prejdením sa priamo cez zámok lebo som ho videl po prvý raz otvorený. Na malom nádvorí v tvare písmena U boli dve vystúpenia a to šermiarske a pre deti. V zámku bola krčma a na chodbe vyhrávala živá stredoveká hudba. V priekope ako aj po obvode múrov boli dobové stany a samozrejme obchody s jedlom ale aj so suvenírmi. Po zaobstaraní si jedla som si užil prvé predstavenie – sokoliarov....


.... Týchto ľudí dobre poznám, keďže to boli tí istí sokoliari ako na hrade v Starej Ľubovni pred dvomi rokmi. Po tomto predstavení a menšej pauze som sa presunul nižšie, aby som mal iný pohľad na ďalšie predstavenie. Samozrejme niektorí ľudia prišli až po začatí turnaja o ruku princeznej a potom sa za mnou tlačili lebo chceli mať podobný výhľad. Po zaujímavom zážitku a uvedomení si, že som sa spálil slnkom som ešte videl posledné predstavenie pred odchodom. Publiku na hlavnom stage tzv. kolbisku ukázali traja poľskí husári s rovnakým menom ako ovládajú lukostreľbu z chrbta koňa.
     Májový zážitok bol unikátny a budem sa tešiť ak sa dopočujem o podobných podujatiach na iných hradoch, aby som mohol porovnávať viac miest.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

1-2: poľskí husári; 3-9: areál podujatia; 10-11: sokoliari; 12-19:turnaj o ruku princeznej

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára