Translate

piatok 21. októbra 2016

Moje veľké slovenské leto: #8 Vysoké Tatry


     Tatry, najmenšie veľhory sveta, sú hory na, ktoré sú Slováci najviac pyšní. Veď spomínajú sa už v národnej hymne a takmer každý Slovák ich za svojho života aspoň raz navštívil. Mne sa ich podarilo navštíviť toto leto po druhý krát v živote.
      Symbolicky som, ako už je to zvykom, išiel na rýchlik 601 Horalky-Sedita, aby som aj tento krásny kút Slovenska mohol vidieť. Keďže Tatry ponúkajú k videniu veľa, čo sa nedá stihnúť na mojich jednodňových výletoch, preto som si vybral k pozretiu len známe miesto Štrbské pleso. K plesu ma doviezla zo zastávky Štrba zubačka – ozubený vlak, ktorý dokáže prejsť vysoké prevýšenie. Počas cesty som mal výhľad na krásnu krajinu. V tento deň hlásili predpoveď počasia na celé Slovensko zväčša slnečno, ale v horách tomu tak úplne nebolo, aspoňže sem-tam vyšlo slnko. 



     V tejto časti mesta Vysoké Tatry, ktoré nesie názov po ľadovcovom jazere – pleso, sa okrem známeho plesa nachádzajú aj malé plesá a to Jazierka lásky a menšie Nové Štrbské pleso. V okolí Plesa nájdeme najstaršie hotely ale aj novšie stavby. Pri tomto rušnom turistickom mieste sa motalo veľa turistov, najmä rodiny s malými deťmi alebo naopak starí ľudia. Sem-tam to boli aj mladí ľudia, partie, ktoré podľa prízvuku boli od Bratislavy a tak sa aj mestsky obliekli namiesto niečoho voľnejšieho. Keďže toto miesto láka nielen slovenských turistov bolo to počuť aj na turistoch. Ako už je to zvykom dominovala tu čeština (viac ako slovenčina) ale taktiež tu bolo počuť poľštinu, ruštinu a angličtinu.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

     Príroda v TANAP-e (Tatranskom národnom parku) je nádherná, vysokohorská. Čistota plesa ma prekvapila, i keď som videl ako turisti kŕmia kačice aj proti zákazu. Aj kvôli tomuto kŕmeniu vymrela v minulý rok endemitská ryba tohto miesta Sih maréna. Naozaj patria Tatry k miestam, na ktoré môžu byť Slováci hrdí.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára