Translate

utorok 25. októbra 2016

Moje veľké slovenské leto: #11 Kysuce

Ovečky a obytný dom u Rybov, Múzeum kysuckej dediny, Nová Bystrica - Vychylovka
     Na Orave dobre na Orave zdravo ale ako je na Kysuciach? V susednom regióne Oravy je tiež dobre! V minulosti som tu bol len raz a to v Čadci s otcom kvôli nejakým firemným veciam. Tento krát som sa vybral do Múzea kysuckej dediny vo Vychylovke a znovu si pozrel Čadcu.


    Bolo výročie SNP, 29. august 2016, ale vlaky jazdili stále rovnako. Cesta na sever bola super lebo vlaky boli pre predĺžený víkend ešte prázdne (čoho opakom bola cesta domov). Keďže pred aj za Žilinou sa stavia diaľnica a takisto sa robia práce na železnici, aby sa zo Žiliny do Bratislavy mohlo ísť super rýchlosťou (160-200 km/hod), tak vždy tu vlak začne meškať približne 10 minút. To by nevadilo keby, tam kam idem ide priamy vlak, ten by zmeškaný rýchlik musel počkať. Nuž ale tam kam som išiel bol koniec sveta – dokonca sa tak volal jeden rázcestník po blízku! Takže som zvolil prijateľnú alternatívu a to autobus zo Žiliny do Krásna nad Kysucou, a odtiaľ s prestupom až ku skanzenu. Táto zastávka sa nachádza pri parkovisku (ešte sa k nej vrátim neskôr). Odtiaľto viedla cesta ku skanzenu. Šípky vás dovedú priamo až ku pokladnici (trošku som sa tam zamotal). Vstupné do skanzenu bolo prijateľné – 2€ – platil som len to, cestu starým vlakom som si odoprel, aby som postíhal skanzen.



     Areál skanzenu tvorí asi dvadsať sprístupnených a zopár administratívnych alebo rozpadnutých budov. V tomto skanzene sa natáčali filmy ako Želary a Legenda o lietajúcom Cyprianovi. Film Želary som mal rád, tak som spravil zopár záberov podobným z filmu. V skanzene nájdete jednu krčmu a obchod so suvenírmi. Miesto je určené hlavne pre deti, čomu nasvedčuje aj park s preliezkami a už spomínaný vláčik. Milým prekvapením oproti iným skanzenom boli voľne pasúce sa ovečky, ktoré veľmi dobre pózovali. Čas určený na Vychylovku (časť obce Nová Bystrica) som vyčerpal maximálne a vrátil som sa ku zastávke, kde ma autobus vyložil. Tu som mal naň nastúpiť a odviesť sa na konečnú zastávku Brheľ, kde tento autobus by sa otočil a smeroval do Čadce. O desať minút na to som videl ako autobus sa približuje po ceste, keď tu naraz sa asi sto metrov predo mnou otočil a nechal ma tam. Predstavte si, že tento koniec sveta má dve zastávky s rovnakým označením! Jediná možnosť čo mi ostala bolo ísť, teda uletieť, do obce (Nová Bystrica - Vychylovka časť Rycierky) a stihnúť tento autobus. Ešte že som ho stihol! Za 12 minút som preutekal asi 2 kilometre a ešte dlho som to v autobuse predychával.


Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

     Autobus došiel až do Čadce, tu som si pozrel, pofotil, pamiatky mesta – kostol a múzeum –  a išiel na vlak do Žiliny. V Žiline ešte rýchlik Spišan meškal 15 minút a už mi nič nebránilo sa vrátiť domov z tohto pekného regiónu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára