Translate

utorok 24. mája 2016

Tisícročná včela



     Ďalší článok bol inšpirovaný názvom knihy slovenského spisovateľa Petra Jaroša. Nešiel som však mapovať jeho rodisko Hybe - susedná dedina Pribyliny, kde som bol v múzeu Liptovskej dediny. Nešiel som ani do Zuberca - kde bol natočený film režisérom Jurajom Jakubiskom. Išiel som priamo za včelami! Hoci bola tu aj jedna veľká - tá ktorá bola použitá v tomto filme. Jeden z veľa slovenských skanzenov sa venuje priamo včelám, múzeum včelárstva nájdete na okraji bratislavského kraja v Kráľovej pri Senci. 




    Bolo pekné aprílové počasie, keď som sa vybral zo železničnej zastávky Pusté Úľany (asi aj tu bývali včely!) do neďalekej Včelárskej paseky. Areál bol otvorený a vstup zadarmo, prechádzal som sa popri úľoch a náučných tabúľ. Nachádza sa tu pekná prvorepubliková budova ako aj budova "veľkého včelína", v ktorej už bola spomínaná maketa Matky včely z filmu.


    Keď už som bol v okrese Senec bol som pozrieť ešte kaštieľ a zvyšky zaniknutého hradu v Bernolákove.


Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

Fotky: Interiér Veľkého včelína a areál Múzea včelárstva na Slovensku.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára