Translate

piatok 29. apríla 2016

Choď a oprav môj dom, lebo sa rozpadá.


     ,,Choď a oprav môj dom, lebo sa rozpadá." Tieto slová počul sv. František z Assissi, keď sa mu prihováral Ježiš z Kríža a tak aj František opravil kostol v San Damiano. Keby tak niekto, počul tieto slová aj na Slovensku. 
     Náhodou som zazrel jednu fotku na internete a myslel som si, že sú to ruiny jablonického kaštieľa ale boli to ruiny kláštora na južnom Slovensku. Názov sa mi páči pôvodný Máriacsalád než jeho znásilnená slovenská podoba Mariásnka Čeľad. Zvyšky tohto kláštora sa nachádzajú v okrese Nové Zámky, blízko destinácie Podhájska. Ešte v predchádzajúcom režime budova mala strechu a slúžila, hoci nie na cirkevné účely. Po zmene režimu začal chátrať, a hoci pred jeho vstupom sú tabule so zákazom vstupu, tak je vidieť, že sa stalo toto miesto turistickou atrakciou, žijúcou ruinou. 
     Rozmýšľam, že keď pred 20 rokmi toto miesto malo strechu a vyzeralo ako budova, čo z neho bude o ďalších 20 rokov, možno už ani tie tehly... Oprava by bola finančne náročná a dôvod investície do tohto miesta nie je.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý
.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára