Translate

nedeľa 24. apríla 2016

3xH


     Koncom zimy a na prelome jari, keď mi zvýšil čas, som využil čas na cestovanie po západnom a strednom Slovensku. Miesta, ktoré som navštívil majú spoločné to, že začínajú na písmeno H.
     Ešte vo februári som zavítal na stredné Slovensko, Pohronie, do obce Hronsek. Malá obec ponúka veľa k videniu. Opravuje sa v nej Vodný hrad, majú tam tiež pekný kaštieľ, no najmä drevený kostol zapísaný v UNESCO. Toto bola moja prvá návšteva takéhoto objektu na Slovensku! Škoda, že vo vnútri bolo zakázané fotiť. Previedla nás nim taká milá stará pani. Prechádzka Hronsekom bola pekná, dedinka má svoje čaro.
    Už v marci, keď vykuklo na chvíľu pekné počasie som sa vybral pred začatím cvičení v škole do neďalekého Hlohovca. Na internete som objavil peknú stránku, ktorá mi uľahčila hľadaniu všetkých pamiatok, tak to išlo rýchlo. Až na hvezdáreň a výhľad z kopca som postíhal všetko, čo som chcel.
    Moje tretie H sa nachádzalo zase v inom kraji a to v Trenčianskom. Tento krát som sa vybral za krásami obce Haluzice. Musím byť kritický a povedať, že ľudia v Novom Meste nad Váhom podobne ako aj v Trnave nevedia nastupovať do autobusu! Nahrnú sa tam a tlačia sa štýlom, kto skorej príde, vôbec ich tu nenapadne vytvoriť rad do ktorého by sa postavili. Takisto som bol v miernom šoku, že aj v takej malej dedine ako je Bošáca, tu žijú agresívne deti. Asi je to už moc odlišná generácia. Som rád, že keď ja som mal 10 rokov som nemal v ruke stále mobil, nebol oblečený ako z módneho katalógu, dokonca dievčatá mali aj opätky a správali sa k sebe veľmi nepekne, okrem nadávok si navzájom vyhrožovali škaredo... No des! Nuž toľko k Bošaci. Haluzice, ktoré sú asi ešte menšie ako Hronsek má peknú rozhľadňu . Odtiaľto je výhľad okrem Beckova, Trenčínu aj do Bošackej doliny. V obci je pekný zachovalý románsky kostol a tiesňava. Tá ma veľmi zaujala! Voda tu prerezala hlboký a široký kaňon. Prvý krát som bol na takomto mieste a netušil som, že môže byť tak blízko môjho domova.


Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý


_

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára